(: a-jahani.ir :)
هرچی بخوای این جا هست
اندروید،اهنگ،فیلم و مطالب خواندنی و......

 

 

آیا ما انسان ها به طور روزانه به نوشیدن هشت لیوان آب احتیاج داریم؟ می دونستید که تا حالا دلایل بسیاری برای مرطوب شدن بدن وجود داشته که بهترین آن نوشیدن آب محسوب شده است، اما چرا؟

 

آب دمای بدن را تنظیم میکند

 

 

گرمای ویژه ی آب بسیار بالاست، این به معنیست که در برابر تغییر دما چه بالا و چه پایین مقاوم است. دما در میزان واکنش شیمیایی بدن تاثیر می گذارد. دمای طبیعی بدن، که می تواند بسته به شخص، خلق و خوی، و زمان اندکی تغییر کند، موثرترین دماست. در هوای گرم وقتی عرق می کنیم آب های بخار شده روی پوست خنکمان می کنند و وقتی هوا سرد است، رگهای خونی نزدیک پوست منقبض می شوند و آب و خون را نزدیک ماهیچه های ما برای فراهم کردن عایق بیشتر و جلوگیری از اتلاف گرما از بدن نگه می دارد.

 

 

آب مفصل ها را چرب میکند

 

 

بیشتر مفاصل ما متشکل از یک ماده شبیه زدهء تخم مرغ به نام ” مایع زلالی” است که به غضروف ها قوت می دهد و به علاوهء پاک کردن مواد زائد، از سائیدگی غضروف ها جلوگیری می کند. همچنین این مایع در نگه داشتن فرم اندام ما نقش بسزایی دارد زیرا آب در برابر فشار مقاوم است.

 

 

آب برای عملکرد مناسب سلول ضروری است

 

 قند، نمک، چربی، آمینو اسیدها، ویتامین ها، و مواد مورد نیاز سلول ها توسط آب جا به جا می شود. حدود دو- سوم آب بدن داخل سلول ها یافت می شود که بیشتر به صورت قطره های کوچک با محلول یون های سدیم، پتاسیم، و عناصر دیگر؛ و مولکول های پروتئینی در حال حرکت هستند. سوخت و ساز، تبدیل غذا به انرژی در همین قطرات کوچک آب اتفاق می افتد. سپس، آب مواد زائد و سمی سلول ها را از طریق سیستم لنفاوی از بین می برد.

 

 

آب به سیستم  گوارش کمک میکند

 

 

 هضم غذا با اولین جویدن شروع می شود، و آب نقشی اساسی در وهلهء اول به عنوان آنزیم غنی بزاقی، و سپس به عنوان آنزیم مخاطی پوشیده بر روکش معدهء ما، وسرانجام به عنوان غذا و آنزیم مایع چربی که از روده ها عبور می کند، را ایفا می کند.

 

 

آب برای سوخت وساز بدن حیاتی است

 

واکنش های زیستی- شیمیایی تدریجی، غذا را به انرژی و هر چیز دیگری تبدیل می کند. یکی از واکنش های بنیادی سوخت و ساز که با گرفتن یون های اکسیژن و هیدروژن از مولکول های آب،  قند های مرکب را به ذرات کوچکتر بسته به نیاز سلول ها تجزیه می کند، هیدرولیز (آبکافت) نام دارد.

 

 

آب می تواند از علائم  باقی مانده بیماری جلوگیری کند

 

 نوشیدنی های الکلی باعث اتلاف مقداری آب بدن می شود. الکل غدد لنفاوی را در رگ های خونی رها می کند تا تولید هورمون وازوپرسین (هورمون کاهندهء ادرار) را متوقف کند. کمبود این هورمون در خون کلیه ها را تحریک به شروع تولید ادرار می کند و سلول های ما با هدر دادن مقداری آب به آن کمک می کند. ممکن است که کم آبی عاملی بزرگ برای سردرد همراه با نوشیدن الکل باشد. همراه با نوشیدن الکل لیوانی آب نیز بنوشید تا تعادل آب بدنتان کنترل شود.

 

 

آب به عملکرد مغز کمک می کند

 

 

حدود ۷۵% از سلول  های مغز ما را آب تشکیل می دهد. (تقریبا درصد یکسانی با سلول های ماهیچه ای ) و پژوهشگران ذکر کرده اند که کمبود آب به عملکرد مغز آسیب می رساند. واکنش شیمیایی- الکتریکی که به رشته های عصبی اجازهء دریافت و فرستادن سیگنال ها را می دهد، نیز برای عمل کردن به آب نیاز دارند.

 

 

آب دارای کمترین کالری است

 

یک لیوان آب خنک تنها راه برای پر کردن نیاز های بدن شما نیست، اما می تواند کمک کند. نوشیدنی های شیرین شده با قند از کالری بیشتری برخوردار هستند و بسیاری از نوشابه های کافئین دار مثل قهوه نمی توانند با تنها یک لیوان آب جایگزین شوند و همچنین آب یخ مزیتی دیگری دارد؛ اینکه آن می تواند به سوخت بیشتر کالری در بدنتان کمک کند. در طول یکسال ۱٫۵ لیتر آب اضافه در روز می تواند پنج پوند به کاهش وزن اضافه شما کمک کند، تعداد رفتن به دستشوئی را حساب نکنید…آب بنوشید!!


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جهانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
تبلیغات
جهت درج تبلیغات و دریافت هزینه های تبلیغات ، بنر خود را به ایمیل ما ارسال کنید ali_jahani77@yahoo.com
تبلیغات متنی
هزینه : 20000 ریال برای یک ماه
جهت درج تبلیغات متنی ، متن و لینک خود را به ایمیل ما ارسال کنید
ali_jahani77@yahoo.com
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 127
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 148
بازدید ماه : 2104
بازدید کل : 105017
تعداد مطالب : 1236
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

نمایش وضعیت در یاهو