(: a-jahani.ir :)
هرچی بخوای این جا هست
اندروید،اهنگ،فیلم و مطالب خواندنی و......

تيانا، محصول سال 2003 نیسان ژاپن است. این خودرو به عنوان جایگزین نیسان سفیرو به خط تولید راه یافت و پس از آن هم‌شانه نیسان ماکسیما در جهان و با استفاده از پلتفرم نسل جدید همین مدل ماکسیما که مهد تولید آن در آمریکاست، کشورها را فتح کرد، ولی شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که نام این سدان تیناست یا تيانا ؟ پس همین بس که بدانید نام انگلیسی این محصول نیسان teana است که تيانا تلفظ می‌شود اما با معرفی این اتومبیل توسط پارس خودرو، تصمیم گرفته شد تا جهت سهولت در تلفظ نام و فارسی‌تر شدن آن، به تینا تغییر پیدا کند.

 نیسان تینا قیافه شکلی و مجلسی دارد که می‌تواند به عنوان خودرویی با کلاس در این اجلاس انجام وظیفه کند. نمای جلویش با استفاده از چراغ‌های یک تکه کشیده و جلوپنجره بزرگ بیننده بسیار حرفه‌ای طراحی شده. نمای جانبی آن نیز با یک شکستگی سرتاسر خودرو تا زیر چراغ عقب در نمای کناری ادامه دارد و این شکستگی که نمای روی در‌‌ها را روشن‌تر جلوه می‌دهد به نوعی در حجیم‌تر و خانوادگی‌تر نشان دادن طراحی آن موثر بوده. طراحی نمای عقب نیز با چراغ‌های بزرگ و استفاده از LED تکمیل می‌شود اما در مورد وضعیت فنی این محصول ژاپنی باید به نکته‌ای خاص و ویژه اشاره کنیم که همان انتخاب موتور تینا به عنوان یکی از 10 موتور برتر دنیاست !

موتوری 6 سیلندر با آرایش V شکل که  5/2 لیتر حجم دارد و می‌تواند نهایتا 182 اسب‌بخار قدرت را زیر پدال گاز برای راننده فراهم کند. ضمن اینکه تجهیز آن به سیستم جدید تنفسی بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلودگی صوتی از نکات برجسته و بارز آن است. همچنین تینای 1.5 تنی شتاب صفر تا 100 معادل 9.6 ثانیه دارد، این عدد در مقایسه با وزن خودرو یادآور شتاب معروف نیسان ماکسیما است.

 


 


این را هم فراموش نکنید که تکنولوژی مدرن گیربکس CVT عرضه شده در این خودرو آرزوی هر خودرو دوستی است. به بحث امکانات این سوگلی ژاپنی برسیم باید بگوییم که تیپ XV که مدل کامل تینا محسوب می‌شود تمامی ‌امکانات به روز را یکجا دارد. کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم کنترل دینامیکی، سیستم کنترل سرعت، کامپیوتر سفری، سان روف، صندلی با حالت تنظیم حافظه‌دار، چراغ عقب LED و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دما از جمله این امکانات هستند.

علاوه بر موارد اشاره شده، تینا از امکانات دیگری نظیر قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ جلو، آینه‌های جانبی همراه با گرم‌کن و سیستم کنترل گشتاور بهره می‌برد که باعث تمایزش نسبت به سایر خودروهای لوکس رقیب می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 3 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جهانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
تبلیغات
جهت درج تبلیغات و دریافت هزینه های تبلیغات ، بنر خود را به ایمیل ما ارسال کنید ali_jahani77@yahoo.com
تبلیغات متنی
هزینه : 20000 ریال برای یک ماه
جهت درج تبلیغات متنی ، متن و لینک خود را به ایمیل ما ارسال کنید
ali_jahani77@yahoo.com
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 77
بازدید ماه : 2033
بازدید کل : 104946
تعداد مطالب : 1236
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

نمایش وضعیت در یاهو