(: a-jahani.ir :)
هرچی بخوای این جا هست
اندروید،اهنگ،فیلم و مطالب خواندنی و......

برای این کار ابتدا سلول‌های خونی سرطانی را با استفاده از پرتودرمانی و رژیم دارویی از بین بردند و از آنجا که تقریبا تمام سیستم دفاعی بدن براون نیز نابود شد، ویروس اچ.آی.وی هم که در این سلول‌ها خانه می‌کند از بین رفت. برای اطمینان از آنکه ویروس اچ.آی.وی دوباره به بدن براون بازنگردد، سلول‌های بنیادی پیوندی از فرد داوطلبی دریافت شد که به‌طور طبیعی نسبت به ویروس اچ.آی.وی مقاوم شده بود. این فرد جزء گروهی خاص از مردمان اروپای غربی و آمریکای شمالی هستند (بین ۱ تا ۲ درصد) که در ژن مسوول رمزنگاری پروتئین CCR۵ دچار جهش ژنتیکی دلتا۳۲ شده‌اند. پروتئین CCR۵ که بر سطح گلبول‌های سفید خون قرار دارد، به ویروس اچ.آی.وی اجازه می‌دهد به سطح گلبول سفید بچسبد و کد ژنتیکی خود را وارد کند. اما در افراد دارای جهش دلتا۳۲، جلوی تولید این پروتئین گرفته شده و ویروس نمی‌تواند به سلول‌های سیستم دفاعی نفوذ کند. با گذشت چندین ماه از انجام این پیوند هنوز نشانه‌ای از بازگشت ایدز در بیمار برلینی دیده نشده و این خبر مسرت‌بخشی است.
البته به دلایل متعدد نمی‌توان این روش را درمانی برای بیش از ۳۰ میلیون مبتلا به ایدز دانست. در هر ساعت به طور متوسط ۳۰ کودک در اثر ابتلا به ایدز جان خود را از دست می‌دهند و هنوز که هنوز است، تنها راه مهار این کابوس، پیشگیری و اطلاع‌رسانی است.
اما خبر دوم نیز مربوط به خواص شیر مادر است. پژوهشگران با آزمایش روی موش‌های آزمایشگاهی متوجه شده‌اند که ترکیبات خاصی در شیر مادر وجود دارد که ویروس اچ.آی.وی و سلول‌های آلوده به آن را از بین می‌برد. این در حالی است که مطالعات آماری نشان داده بود ۱۵درصد از نوزادانی که از مادران آلوده به اچ.آی.وی متولد می‌شوند، در همان ماه‌های اول به ایدز مبتلا می‌شوند. خیلی از پزشکان تصور می‌کردند که تغذیه کودک با شیر مادر عامل انتقال ویروس ایدز به آنهاست؛ اما تحقیقات جدید این فرضیه را رد کرده است. به نظر می‌رسد ویروس ایدز از راه تماس لب‌های نوزاد با سینه مادر و نه از طریق شیر منتقل می‌شود. پزشکان امیدوارند با جداسازی ترکیب کشنده ایدز در شیر مادر به روش‌های بهتری برای مقابله با دیگر روش‌های انتقال این بیماری دست یابند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جهانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
تبلیغات
جهت درج تبلیغات و دریافت هزینه های تبلیغات ، بنر خود را به ایمیل ما ارسال کنید ali_jahani77@yahoo.com
تبلیغات متنی
هزینه : 20000 ریال برای یک ماه
جهت درج تبلیغات متنی ، متن و لینک خود را به ایمیل ما ارسال کنید
ali_jahani77@yahoo.com
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 136
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 157
بازدید ماه : 2113
بازدید کل : 105026
تعداد مطالب : 1236
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

نمایش وضعیت در یاهو