(: a-jahani.ir :)
هرچی بخوای این جا هست
اندروید،اهنگ،فیلم و مطالب خواندنی و......

خانم ندا که برای شب عروسی اش ناخن گذاشته، می گوید:

وقـتی چسب زد، گـوشه ناخـنم سـوخت

▪ چرا ناخن هایتان به این حال و روز افتاده؟

چند ماه پیش مجلس عروسی ام بود. متاسفانه به دلیل کارهای متعددی که قبل از عروسی داشتم، فرصت نکردم به ناخن هایم توجه کنم و بیشتر آنها شکستند بنابراین روز عروسی آرایشگر برای زیباتر به نظر رسیدن دست هایم، ناخن های مصنوعی ای با چسب روی ناخن های خودم چسباند. بعد از تمام شدن مجلس، چون از وجود ناخن های بیش از حد بلند روی دستم کلافه بودم، سعی کردم آنها را بکنم که این بلا سرم آمد.

▪ مگر چه کردید؟

ناخن کار سالن گفته بود با قرار دادن انگشت هایم در آب گرم، ناخن های مصنوعی به راحتی جدا می شوند اما من انگشت هایم را در یک کاسه آب جوش گذاشتم و تاثیری نداشت. فقط یکی، دو تای آنها کنده شدند که قسمتی از ناخنم هم به زیر آنها چسبیده بود.

▪ یعنی یک لایه از ناخنتان هم کنده شد؟

کاش فقط یک لایه بود. آن شب وقتی دیدم کلنجار رفتن با ناخن ها سودی ندارد، با اینکه خیلی اذیت می شدم و ناخن ها انگار روی دستم سنگینی می کردند و مدام به همه جا گیر می کردند، از خیر کندن آنها گذشتم ولی فردای آن روز، مجلس پاتختی بود و چون برخی ناخن ها کنده شده بود، دستم منظره جالبی نداشت بنابراین صبح روز بعد، باز هم یک کاسه آب جوش و... ولی این بار هم کاری از پیش نرفت و با همان وضع جلوی مهمان ها ظاهر شدم.

▪ پس ناخن ها بالاخره به مرور زمان و خودبه خود افتادند؟

نه، ۲ روز دیگر هم گذشت و من باید سرکار می رفتم و با این وضع نمی شد. در ضمن چون می خواستم وضو بگیرم، مدام نگران بودم نکند وضویم با این ناخن ها درست نباشد.

▪ چه کردید؟

در این دو روز هم بارها سرانگشتانم را در آب جوش گذاشته و تاثیری ندیده بودم. دیگر خسته شده بودم و این بار کمی به ناخن ها فشار آوردم و سعی کردم آنها را بکنم.

▪ کنده شدند؟

بله، ولی طوری که در جاهایی که چسب وجود داشت، گوشت زیر ناخن پیدا شد. ناخن هایم خیلی سست شده بودند و این اتفاق بدون اینکه خیلی فشار به آنها وارد کنم، افتاد.

▪ درد داشت؟

خیلی زیاد. روی ناخن هایم چه آنهایی که قبلا راحت تر کنده شده بودند و چه ناخن های بعدی، لایه لایه و کبود بود. هفته اول وقتی سرانگشتانم به جایی می خورد، به شدت درد می گرفت.

▪ حالا وضعیت بهتر شده؟

بله، ولی چون ناخن هایم لایه لایه شده، کمی که بلند می شود، می شکند و مجبورم مدام ناخن هایم را کوتاه کنم.

▪ نمی دانید با چه چسبی ناخن ها را برایتان چسبانده بود؟

فکر کنم چسب قطره ای بود. وقتی هم که آن را زد، گوشه های ناخنم به شدت سوخت و کناره های آن، قرمز و تا مدتی پوسته پوسته بود.

▪ اگر استون برای جدا کردن ناخن ها می زدید، بهتر نبود؟

نه، خانمی که ناخن ها را گذاشت، گفت این ناخن در استون حل می شود و بیشتر به دستت می چسبد، فقط آب جوش!

● نگاه متخصص پوست

نظر دکتر سیدمسعود داودی درباره سوژه «میزگرد زیبایی»

عـوارض نـاخـن مصـنوعـی، قـابـل توجـه اسـت


▪ برای خیلی از عروس خانم ها روز عروسی ناخن های مصنوعی موقت گذاشته می شود که معمولا آنها را دچار مشکلاتی مانند این خانم می کند. آیا نوع و جنس ناخن فرد در بروز این مشکلات تاثیر دارد؟

درست است که جنس ناخن و پوست هر کس با دیگری متفاوت است، ولی این ناخن ها و چسبی که برای اتصال آنها به ناخن به کار می رود، می توانند برای همه حساسیت و مشکل زا باشند، اما این مشکل در برخی افراد ممکن است با یک بار استفاده از ناخن مصنوعی بروز کند و در برخی دیگر بعد از چند بار.

▪ علت مشکلی که برای این خانم ایجاد شده چیست؟

ناخن های مصنوعی به ریشه ناخن صدمه می زنند. این صدمه می تواند فیزیکی یا شیمیایی باشد. صدمه فیزیکی زمانی که ناخن مصنوعی روی ناخن اصلی سوار یا از روی آن جدا می شود، بروز می کند و تغییر شکل صفحه ناخن را به دنبال دارد. آسیب شیمیایی چسب به ریشه ناخن هم علاوه بر اینکه می تواند باعث بدشکلی ناخن شود، گاهی باعث از بین رفتن آن می شود.

▪ این بدشکلی دائمی است؟


می تواند دائمی هم باشد. گاهی ریشه ناخن چنان آسیب می بیند که دیگر درمان نمی شود درست مثل درختی که پای آن موادشیمیایی بریزند و ریشه اش خشک شود. این درخت دیگر نخواهد رویید.

▪ اینکه ناخن زیری کوتاه یا بلند باشد، تاثیری در مقدار آسیب ندارد؟

نه، هیچ تاثیری ندارد.

▪ جنس ناخن مصنوعی چه؟ اگر ناخن بکارند، بهتر نیست؟

بعضی از این ناخن ها که در بازار به صورت آماده وجود دارند، از جنس پلاستیک هستند و بعضی دیگر را آرایشگر با خمیر خاصی می سازد که از نظر قوام مثل ناخن طبیعی است. هر دوی این ناخن ها آسیب رسان هستند ولی مشکل اصلی چسب است.

▪ حتی اگر چسب مخصوص ناخن هم استفاده شود؟

حتی چسب مخصوص ناخن هم به ریشه ناخن آسیب می رساند و می تواند آن را برای همیشه از بین ببرد. بهترین حالت، آسیب های ظاهری هستند. برای این خانم که از چسب صنعتی برایشان استفاده شده، وضعیت حادتر است و هم امکان آسیب ریشه ناخن وجود داشته و هم بستر ناخن آسیب شدیدتری دیده است.

▪ اینکه می گویند اگر ناخن مصنوعی طولانی مدت روی ناخن اصلی بماند، به آن هوا نمی رسد و مشکل ساز می شود، درست است؟

نه، چون ناخن بافت مرده است و ریشه اش زیر پوست قرار دارد و اکسیژن را از خون می گیرد. این ناخن فقط از نظر ماندن مواد چسب برای سلول های زنده اطراف ناخن آسیب رسان است ولی خود بافت ناخن مرده است.

▪ وقتی این خانم ناخن مصنوعی را کنده اند، بستر ناخن هم جدا شده طوری که می گویند قرمزی آن مشخص شده است. امکان عفونت آن نیست؟

این چسب خیلی محکم بوده و هنگام کنده شدن ناخن مصنوعی از ناخن اصلی، گوشت زیر آن هم کنده شده است. در این موارد بستر ناخن در معرض هوا قرار می گیرد و ممکن است میکروب و هوا به آن راه یابد یا خشک شود، در این صورت طوری تغییر می کند که صفحه ناخن دیگر به آن نمی چسبد و ممکن است برای همیشه شکل ناخن تغییر کند بنابراین باید حتما مدام آن را با پمادهای آنتی بیوتیک مانند جنتامایسین چرب کنند تا ترمیم کامل انجام شود. در مواردی هم که ناخن به دلیل حادثه ای کاملا از بسترش جدا می شود، همین روش باید انجام شود. گاهی هم خطی دائمی روی ناخن می افتد که هیچ کاری نمی توان برای آن انجام داد.

▪ اینکه آرایشگر گفته اگر سر انگشتان را در آب جوش قرار دهند چسب ها راحت تر باز می شود، صحت دارد؟

نه، اگر این طور بود که ناخن ها کنده می شد. آب جوش تاثیری روی این چسب های صنعتی نمی تواند داشته باشد. این کار غیر از اینکه به پوست سر انگشت ها آسیب بزند، فایده دیگری ندارد.: بالاخره زیبا بودن دست ها در روز عروسی خیلی مهم است هیچ راهکاری برای استفاده ایمن از این ناخن ها وجود ندارد؟

نه، مثل این می ماند که کسی بخواهد با چشم بسته وسط بزرگراه برود و دنبال راهی برای ایمن بودن باشد! ممکن است هیچ اتفاقی برایش نیفتد ولی درصد آسیب جدی دیدن او بسیار زیاد است.

● نظر ناخن کار آرایشگاه

مریم مقصودی ملک شاه

به هـر آرایـشـگـری اعـتـماد نـکنـید


معمولا برای عروس خانم هایی که تمایلی به کاشت ناخن ندارند، ناخن های مصنوعی آماده ای که در بازار وجود دارد، گذاشته می شود. این ناخن ها معمولا مشکل ساز نیستند اما به شرطی که ناخن کار به نکته هایی توجه و آنها را رعایت کند هرگونه بی دقتی از سوی ناخن کار می تواند مشکل ساز شود. آرایشگر باید از چسب مخصوص ناخن استفاده و با دقت و تمیز کار و سوهان کشی کند ولی متاسفانه به دلیل گران قیمت بودن چسب های مخصوص ناخن، برخی افراد آن را به صرفه نمی دانند و چسب های صنعتی (قطره ای) به کار می برند. این چسب ها علاوه بر اینکه به ساختمان ناخن آسیب می زنند، گوشه ها و پوست اطراف آن را هم دچار مشکل پوسته پوسته شدن و حتی حساسیت های شدید، قرمزی، خارش و... می کنند و دیر هم کنده می شوند. معمولا کاشت ناخن روش سالم تری است و امکان برداشتن آن پس از ۲ روز وجود دارد، اما این کار نه به صرفه است و نه منطقی و آثار جانبی خودش را دارد چون به هر حال برای برداشتن آن باید موادی به ناخن بزنیم.

معمولا به عروس خانم هایی که تمایل دارند این ناخن ها را همان شب عروسی بردارند، توصیه می شود سرانگشت ها را در آب جوش یا نوشابه به فرو ببرند، اما این روش ها هم دردسرهای خودشان را دارند و گاهی کارساز نیستند مخصوصا اگر چسب قطره ای به کار رفته باشد. بهترین کار این است که برای کندن ناخن به کسی که ناخن ها را برایشان گذاشته، مراجعه کنند.

گاهی ناخن کار برای کندن ناخن های مصنوعی، پنبه کوچکی را با استون آغشته می کند و آن را روی ناخن می گذارد و دور آن را کاملا با فویل می پیچد و ناخن ها را پس از مدتی جدا می کند اما این کار قلق های خاصی دارد و خود مشتری نباید این کار را انجام دهد چون ممکن است استون، ناخن مصنوعی را حل کند و بیشتر مشکل ساز شود و به ناخن اصلی صدمه بخورد. اغلب مشتری ها می داند که پزشکان این دستکاری ها را مضر می دانند ولی عواقب احتمالی کار را به منظور زیبا شدن می پذیرند.ماندن ناخن مصنوعی به مدت بیش از ۳ روز روی ناخن اصلی به هیچ وجه صلاح نیست. من موارد متعددی را دیده ام که پس از این مدت با احساس ناراحتی، برای برداشتن ناخن مراجعه کرده اند و بعد از برداشتن ناخن متاسفانه دیده ایم زیر آن کپک زده است بنابراین حتما باید نهایتا بعد از مجلس پاتختی برای برداشتن آنها اقدام و به آرایشگر مراجعه کرد. ناخن کار می تواند برای عروس خانم هایی که تمایل به کاشت ندارند، مانیکور انجام دهد و ناخن ها را سوهان کشی و تمیز کند و با لاک و طراحی، جلوه زیبایی به آنها بدهد.

معمولا خانم هایی که ناخن هایشان خوش فرم است و خوب رشد می کند و فقط مشکلشان ریش ریش شدن سر آنهاست، با اصلاح تغذیه و چرب نگه داشتن ناخن ها و استفاده از دستکش هنگام کار با آب و مواد شوینده و گردگیری، می توانند ناخن هایشان را بلند نگه دارند و نکته مهم دیگر استفاده نکردن از سوهان های فلزی است که ما به تجربه دیده ایم باعث ریش ریش شدن و آسیب دیدن بیشتر سر ناخن می شود، به جای آن باید سوهان های مقوا مانندی را که در بازار وجود دارد و ناخن کارها از آن استفاده می کنند، به کار برد.

برای کاشت ناخن یا حتی گذاشتن ناخن مصنوعی برای یک شب هم به آرایشگری مراجعه کنید که از کار و وجدان کاری او مطمئن باشید و بدانید برای سود بیشتر سلامت شما را به خطر نمی اندازد. مثلا برخی از ناخن کارها از لیکوییدهای دندان پزشکی در کاشت ناخن استفاده می کنند که به رنگ های زرد و سفید است و بوی تندی دارد و به ناخن اصلی صدمه زیادی می زند در حالی که لیکویید ناخن بنفش رنگ است و بوی ترشیدگی نمی دهد.

تمام هم و غم آرایشگری که ناخن می گذارد باید حفظ ناخن اصلی باشد و اگر دیدید به این نکته توجه نمی کند و بستر ناخن اصلی را می تراشد و از بین می برد یا از مواد خوبی استفاده نمی کند، به او مراجعه نکنید.

● نگاه متخصص پوست

دردسرهای ناخن گذاشتن یکی دو تا نیست

دکتر بهروز باریک بین

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


یکی از مشکلاتی که خانم های جوان زیادی با آن مراجعه می کنند، مشکلات ناخن به دنبال کاشت ناخن مصنوعی است. این مشکلات از موارد خفیف تا شدید متفاوت هستند و می توانند شامل خشونت سطح ناخن، عفونت های شدید باکتریال یا قارچی و ثانویه به آن و تغییر شکل موقت تا دائمی ناخن باشند.

متاسفانه خیلی از افراد به علت مواجه شدن با مشکلاتی مانند شکنندگی ناخن ها، به جای آنکه درد را چاره کنند، سعی می کنند صورت مساله را پاک کنند و روش کاشت ناخن مصنوعی را برمی گزینند. مشکلاتی که ناخن مصنوعی می تواند ایجاد کند، بسیار است. به طور کلی، هر زمان کوتیکول ناخن، یعنی قسمتی از ناخن که صفحه ناخن را در بالا به پوست چین ناخنی بالایی یا پروگزیمال می چسباند و مانع ورود رطوبت یا باکتری ها و قارچ ها به دستگاه ناخن می شود، آسیب ببیند، ناخن آسیب پذیر و مستعد حمله های باکتری ها و قارچ ها و ابتلا به عفونت های حاد یا مزمن باکتریایی و قارچی می شود.

هنگام کاشت ناخن یا مانیکور کردن، کوتیکول ناخن نباید دستکاری شود و آسیب ببیند و اهمیت ندادن به این موضوع، باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد. مشکل محتمل بعدی، آلرژی به چسب هایی است که برای کاشت ناخن استفاده می شوند. این چسب ها که اغلب «سیانوآکریلات» هستند، گاهی آلرژی تماسی ایجاد می کنند و باعث تورم، خارش، تاول و پوسته ریزی در اطراف ناخن می شوند.

برای کاشت ناخن، تمام صفحه ناخن یا قسمتی از آن را با یک آکریلیک قابل شکل دادن می پوشانند. در آکریلیک، از اتیل مایع یا متاکریلات ایزوبوتیل به عنوان مونومر استفاده می شود که با پلی مرمتاکریلات پلی متیل پودر شده مخلوط می شود. این محصول را در حضور یک کاتالیزور بنزوئیل پروکساید، پلیمریزه می کنند تا یک آکریلیک قابل شکل دادن به دست آید که طی ۷ تا ۹ دقیقه سفت می شود. معمولا برای کند کردن روند پلیمریزاسیون، به محصول هیدروکینون، مونومرمتیل اتر هیدروکینون یا پیروگالول اضافه می کنند که همه این موادشیمیایی می توانند باعث بروز آلرژی تماسی و مشکلات عدیده دور ناخن شوند. همانطور که در این مورد خاص مطرح شد، گاه کندن صفحه ناخن مصنوعی از صفحه ناخن اصلی فرد آسان نیست و لازم است فرد ماه ها صبر کند تا با رشد ناخن اصلی، صفحه ناخن کاشته و چسبانده شده، به تدریج به سمت انتها یا دیستال ناخن پیشرفت کند. بسیاری از افراد پس از کندن ناخن مصنوعی با فشار دچار مشکلات عدیده ای در ناخن می شوند.

با توجه به احتمال آسیب کوتیکول در زمان کاشت ناخن های مصنوعی و بروز آلرژی به جنس ناخن مصنوعی یا چسب آن، متخصصان پوست همواره افراد را از دستکاری های غیرضروری ناخن از جمله کاشت ناخن مصنوعی بر حذر می دارند زیرا اصلاح مشکلات دور ناخن یا صفحه ناخن به دلیل رشد آهسته ناخن ها، به زمان نیاز دارد و مشکل است. پس همواره در این مورد نیز پیشگیری بهتر از درمان است.

● نگاه متخصص تغذیه

برای تقویت ناخن هایمان چه بخوریم؟

دکتر هاتف شجاعی

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی


معمولا خیلی از خانم ها برای اینکه اندامشان در مجلس عروسی متناسب تر به نظر برسد، از چند ماه قبل از جشن، رژیم های غذایی غلطی می گیرند و برخی مواد لازم برای بدن را از برنامه غذایی شان حذف می کنند. حتی اگر به متخصص تغذیه هم مراجعه کنند، به بهانه نداشتن وقت کافی، رژیم را درست رعایت نمی کنند و بدنشان دچار کمبودهایی می شود که آنها را دچار مشکل هایی خواهد کرد.

مشکل های ناخن هم می توانند به علت تغذیه نامناسب بروز کنند و کمبود پروتئین، کلسیم، روی، آهن و... ناخن را شکننده و ترد می کند و استحکام آن را از بین می برد.

اگر با انجام آزمایش مشخص شود علت بروز این مشکل ها کمبود مواد و ویتامین های موردنیاز بدن است، باید با تغذیه مناسب و تجویز مکمل ها این کمبودها را جبران کرد تا ناخن ها حالت زیبایی پیدا کنند.

روی، کلسیم، آهن، اسیدآمینه سیستئین و ویتامین C در سلامت ناخن نقش بسیار مهمی دارند و باید منابع آنها را در برنامه غذایی روزانه گنجاند. مثلا ویتامین C در لیمو، کیوی، پرتقال و... وجود دارد، آهن در گوشت قرمز و جگر، روی در گوشت، سیستئین در گوشت قرمز و لبنیات.

احتمالا ناخن های این خانم هم در صورت مصرف این موادغذایی و پیروی از رژیم غذایی صحیح و رعایت اصولی که از آسیب فیزیکی به ناخن جلوگیری می کنند، قوام بهتری پیدا خواهد کرد و سلامت خود را به دست می آورد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 27 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جهانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
تبلیغات
جهت درج تبلیغات و دریافت هزینه های تبلیغات ، بنر خود را به ایمیل ما ارسال کنید ali_jahani77@yahoo.com
تبلیغات متنی
هزینه : 20000 ریال برای یک ماه
جهت درج تبلیغات متنی ، متن و لینک خود را به ایمیل ما ارسال کنید
ali_jahani77@yahoo.com
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 2026
بازدید کل : 104939
تعداد مطالب : 1236
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

نمایش وضعیت در یاهو