(: a-jahani.ir :)
هرچی بخوای این جا هست
اندروید،اهنگ،فیلم و مطالب خواندنی و......

 

سخت افزار

2-002-narenji-ir.jpg

قیمت پایین نکسوس ۷ دلیل نمی شود که شما را با یک کالای بی کیفیت مواجه کند. در واقع گوگل سعی کرده تا سود خودش را به حداقل برساند تا بتواند تبلت ۲۰۰ دلاری با کیفیت بالایی را به بازار عرضه کند. بدنه نکسوس ۷ بیشتر از پلی کربنات ساخته شده است و از وجود مواد گرانقیمت (همچون فلزات) خبری نیست. اما این موضوع دلیل نمی شود که تبلت گوگل ارزان قیمت به نظر برسد. در واقع طراحی شکیل آن منجر می شود که حسی بیشتر از یک تبلت ۲۰۰ دلاری را به شما القا کند.


 

3-003-narenji-ir.jpg

پشت تبلت دارای طرحی است که مانع لیز خوردن آن در حین کار می شود. به جز لوگوی بزرگ نکسوس و لوگوی کوچک اسوس، نوشته دیگری در پشت آن به چشم نمی خورد. اسپیکر نکسوس هم دقیقا در زیر لوگوی اسوس قرار دارد. قسمت پایین نکسوس۷ پورت micro-USB و جک ۳/۵ میلیمتری صدا قرار دارد و متاسفانه خبری از خروجی HDMI نیست.


 

4-004-narenji-ir.jpg

سمت چپ این فرزند ۷ اینچی گوگل، شما اتصالات داک را مشاهده می کنید. اتصالاتی که در گلکسی نکسوس هم موجود بودند و این موضوع نوید دهنده ورود لوازم جانبی برای نکسوس۷ خواهد بود.

نکسوس7 تنها ۱۰/۴۵ میلیمتر قطر و ۳۴۰ گرم وزن دارد. کیندل فایر، نزدیکترین رقیب تبلت نکسوس، ۴۱۳ گرم وزن دارد و همین موضوع سبب می شود که تبلت گوگل کمی خوشدست تر باشد.


 

5-005-narenji-ir.jpg

دکمه های روشن/خاموش و کنترل صدا هم در سمت راست نکسوس به چشم می خورند.

همچنین در بخش لوگوی نکسوس نیز آنتن NFC قرار دارد، که می توانید از امکانات آن بهره ببرید.

نکسوس۷ با بهره گیری از پردازنده چهار هسته ای انویدیا تگرا۳ که با فرکانس ۱/۲ گیگاهرتز کار می کند و به همراه ۱ گیگابایت حافظه رم، سرعت قابل قبولی را برای شما به ارمغان می آورد. مدل ۸ گیگاباتی نکسوس ۲۰۰ دلار و مدل ۱۶ گیگابایتی آن ۲۵۰ دلار قیمت دارد و خبری از درگاه micro-SD نیست. متاسفانه تنها راه اتصال به اینترنت توسط نکسوس۷ استفاده از وای-فای است و نکسوس۷ مجهز به چیپست اتصال به شبکه های موبایلی نیست.


 

20-018-narenji-ir.jpg

در کنار مشخصات بالا، وجود Bluetooth, NFC, GPS، قطب نمای دیجیتال، شتاب سنج و ژیروسکوپ نیز جزو امکانات نکسوس۷ محسوب می شود.


 

6-006-narenji-ir.jpg

نکسوس۷ تنها مجهز به یک دوربین ۱/۲ مگاپیکسلی در جلوست که از آن می توانید برای برقراری چت تصویری بهره بگیرید.


 

صفحه نمایش

7-007-narenji-ir.jpg

گجت های ارزان قیمت معمولا دارای صفحات نمایشی با کیفیت پایین هستند. اما اینجا خبری از کیفیت کم صفحه نمایش نیست. نکسوس۷ با بهره گیری از صفحه نمایش IPS به میزان دقت ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، کیفیت قابل قبولی را در ۷ اینچ ارائه می دهد. اگر چه این کیفیت همچنان کمتر از آیپد جدید اپل است، ولی برای یک تبلت ۲۰۰ دلاری کاملا راضی کننده به نظر می رسد.

نکته ای که وجود دارد، عدم توانایی نمایش ۱۶ میلیون رنگ توسط نکسوس۷ است که در مقایسه با آیپد کاملا این موضوع به چشم می خورد.

صفحه نمایش این تبلت دارای زاویه دید خوبی است و به راحتی در جهات مختلف، چه به صورت عمودی و چه به صورت افقی قابل مشاهده است.


 

8-008-narenji-ir.jpg

همچنین تراکم پیکسل بالا به شما کمک می کند تا کتاب ها و متون را راحت تر بخوانید.

به نظر می رسد که شیشه محافظ موجود روی نکسوس۷ از نوع Gorilla Glass باشد، اما گوگل به این موضوع اشاره ای نکرده است.


 

کیفیت صدا

9-009-narenji-ir.jpg

تا قبل از اینکه صدایی را با نکسوس۷ پخش کنیم، کاملا شگفت زده بودیم. اما متاسفانه کیفیت اسپیکر تبلت ۷ اینچی گوگل ما را نامید کرد. به حدی که توصیه می کنیم آهنگهای تان را با هدفون بشنوید. میزان قدرت اسپیکر نکسوس۷ نسبت به اندازه ای که دارد کاملا کافیست و می تواند فضای یک اتاق را به راحتی پر کند. اما روی کیفیتش زیاد حساب باز نکنید. امیدواریم که در مدلهای بعدی این تبلت، گوگل از اسپیکرهای با کیفیت تری استفاده کند.


 

قدرت پردازشی

پردازنده چهار هسته ای تگرا۳ موجود در نکسوس۷ شما را هرگز نامید نمی کند و تقریبا تمامی عملیات سیستمی به راحتی انجام می پذیرند. طی مدتی که ما با نکسوس۷ کار می کردیم، به جز یک یا دو مورد، هرگز شاهد کندی در انجام عملیات و یا عدم پاسخگویی نبودیم. اما متاسفانه با افزایش بار پردازنده، قسمت پایینی نکسوس گرم می شود و این گرما هم از پشت دستگاه و هم از روی آن محسوس است. البته میزان گرمای تولید شده آن به حدی است که در زمستان دستانتان را به کمکش گرم نگه دارید و به اندازه آیپد جدید آنها را کباب نمی کند.


 

عمر باتری

10-010-narenji-ir.jpg

باتری ۴۳۲۵ میلی آمپری نکسوس می تواند با یک استفاده متوسط تا ۳ روز را به راحتی دوام بیاورد. همچنین در آزمایشی که ما انجام دادیم نکسوس۷ توانست با استفاده مداوم به میزان ۸ ساعت و ۵۳ دقیقه دوام بیاورد.

باز هم این میزان دوام باتری برای یک تبلت ۲۰۰ دلاری کاملا راضی کننده به نظر می رسد.


 

11-011-narenji-ir.jpg

توضیح: تست مداوم ما پخش کردن یک فیلم HD به صورت مداوم است و در حین پخش فیلم، وای-فای دائما روشن خواهد بود. همچنین میزان روشنایی صفحه ۵۰٪ و صدای فیلم نیز از بلندگوی دستگاه پخش می شود.


 

نرم افزار و پشتیبانی از فارسی

12-012-narenji-ir.jpg

تبلت گوگل اولین دستگاهی است که به همراه اندروید ۴.۱ به بازار عرضه می شود. اندرویدی که به گفته خود گوگل نسبت به نسخه قبلی بهینه سازی شده است. این بهینه سازی در سطح سیستم عامل کاملا مشهود بود. در جیلی بیلی همه چیز گوگلی است. مرورگر پیش فرض سیستم هم به گوگل کروم تغییر پیدا کرده است و حضور گوگل پلی در سراسر سیستم پررنگتر شده است.


 

13-013-narenji-ir.jpg

اپلیکیشین پخش موسیقی هم به گوگل میوزیک تغییر پیدا کرده است و خلاصه به محض کار کردن با نکسوس۷ خواهید فهمید که به اکوسیستم گوگل وارد شده اید.


 

14-014-narenji-ir.jpg

پشتیبانی از فارسی هم نسبت به نسخه های قبل به صورت چشمگیری بهبود یافته است و شما می توانید رابط کاربری را به طور کامل فارسی کنید و یا از کیبرد فارسی گوگل بهره ببرید.


 

15-015-narenji-ir.jpg

البته هنگام فارسی سازی رابط کاربری، در برخی از قسمت های سیستم، تاریخ ها به طرز عجیبی با LLLL جانشین می شدند که امیدواریم این مشکل نرم افزاری به زودی برای فارسی زبانان حل شود.


 

16-016-narenji-ir.jpg

از آنجایی که سری نکسوس سریع تر از هر دستگاه دیگری آپدیت های گوگل را دریافت می کنند، ما نیز هنگام روشن کردن نکسوس۷ با پیام آپدیت به نسخه ۴.۱.۱ مواجه شدیم و به راحتی توانستیم در کمترین زمان ممکن، نکسوس۷ را آپدیت کنیم.


 

جمع بندی

17-017-narenji-ir.jpg

عادلانه است که بگوییم، نکسوس ۷، بهترین تبلتی است که می توان با ۲۰۰ دلار خرید. در واقع گمان می کنیم که گوگل به حدی سود خود را کم در نظر گرفته است که نکسوس ۷ بتواند در حد و اندازه یک تبلت ۴۰۰ دلاری ظاهر شود. در حال حاضر اگر می خواهید یک تبلت اندرویدی ارزان قیمت و خوش ساخت را در اختیار داشته باشید، نکسوس ۷ گزینه خوبی است. در واقع نکسوس ۷ به لحاظ سخت افزاری به راحتی کیندل فایر آمازون را پشت سر می گذارد و تنها ممکن است به لحاظ محتوای موجود در فروشگاه الکترونیک گوگل از آمازون عقب بماند.

باید منتظر بود و دید که دیگر رقبا چگونه می خواهند از پس این تبلت بر بیایند. مسلما اپل و مایکروسافت نیز پس از این حرکت گوگل بیکار نخواهند نشست. این تبلت در حال حاضر در ایران با قیمت ۶۷۰ هزار تومان برای مدل ۸ گیگابایتی به فروش می رسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جهانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
تبلیغات
جهت درج تبلیغات و دریافت هزینه های تبلیغات ، بنر خود را به ایمیل ما ارسال کنید ali_jahani77@yahoo.com
تبلیغات متنی
هزینه : 20000 ریال برای یک ماه
جهت درج تبلیغات متنی ، متن و لینک خود را به ایمیل ما ارسال کنید
ali_jahani77@yahoo.com
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 1989
بازدید کل : 104902
تعداد مطالب : 1236
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

نمایش وضعیت در یاهو