(: a-jahani.ir :)
هرچی بخوای این جا هست
اندروید،اهنگ،فیلم و مطالب خواندنی و......

باSLهای مختلفی در این چندسال اخیر به کمک دوستان رانندگی کرده ام، اما وقتی صحبت از یک SLخاص با سیستم اگزوز دستکاری شدهAMG به میان می آید، هر شخصی را وسوسه می کند تا به نوعی با این خودرو دیدار کند. به کمک یکی از دوستان ملاقاتی ترتیب دادیم با یک دستگاه مرسدس بنز  SL500Night Edition با رنگ مشکی مات. خودرویی که طبق اظهار مالک، اولین نمونه وارد شده به کشور است و هزینه خرید آن درحدود400میلیون تومان برای وی آب خورده است.

 


 


دراین گزارش نمی خواهیم رقابت دیرینه بنز و ب ام و را به میان آوریم. چون با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه خواهید رسید طیف و تنوع محصولات مرسدس بنز از قدیم تا به حال انتخاب را سخت کرده، درصورتی که این تنوع برای محصولات ب ام و چندان فراوان نیست. کلاسSL مرسدس بنز، جوان پسند و بی رقیب است. به​خصوص آنکه نسل جدید این کلاس با ظاهری بسیار جذاب و اسپرت تر روانه بازار شده. ب ام و سری6 را نمی توان رقیب جدی برای این مدل در بازار ایران به حساب آورد. قدرتمندترین پیشرانه مورد استفاده در سری6 موجود در بازار ایران همان پیشرانه شش سیلندر خطی 3لیتری است، در صورتی که SL500، مجهز به نیروگاه 8سیلندر 5.5لیتری است. البته با ورود مرسدس بنزE350 کابریولت به بازار ایران، سری6 را می توان رقیب Eکلاس حساب کرد تا SL!

 


 


تاریخچه کلاسSL بسیار طولانی است، البته با یک جست و جو در اینترنت می توانید تاریخچه کامل این کلاس 2در گرندتورر را پیدا کنید. مختصر این تاریخچه ورود شش نسل از SLها به بازار جهانی است. اولین نسل درسال 1954 وارد بازار شد و نسل ششم که هم اکنون به عنوان آخرین نسل شناخته می شود در اواسط سال 2012 وارد بازار شده است. نمونه مورد آزمایش مدل Face Lift شده نسل پنجم باکد R230 است. مرسدس برای این مدل از جعبه دنده جدید7سرعته استفاده کرده است.

ضعيف ترين موتور استفاده شده بر روي اين اطاق 231 اسب بخار در 6500 دور در دقيقه قدرت تولید می کند و حداکثر گشتاور خارج شده از آن 300 نیوتن متر در دور4900 دقیقه است. این ارقام تنها از یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی استخراج می شوند. پیشرانه ای که حجم دقیق آن 3498 سی سی است و به عنوان ضعیف ترین پیشرانه مورد استفاده در این مدل شناخته می شود!!!

سومین پیشرانه هم آرایشVشکل دارد و 8سیلندر است. 5461 سی سی حجم دقیق آن است، به همين دليل بعضی ها به این مدل SL550 و SL500 می گویند. هر دو نامگذاری درست  است و جای هیچ ایرادی نیست. سومین پیشرانه ای که درون SLقرار دارد می تواند در دور6000 دقیقه 387 اسب بخار قدرت تولید نماید. در 2800تا 4800 دور دقیقه نیز می توانید با بازی کردن برروی پدال گاز گشتاروی معادل 530 نیوتن متر دریافت نمایید.

مابقي پیشرانه ها که دارای حجم های 6.2 و 6لیتر و قدرت های605، 661 و 518 اسب بخار هستند نیز اجازه دریافت مجوز برای پلاک ملی را در کشورمان ندارند. قدرتمندترین پیشرانه برایAMG SL65 Black Serries است که دارای 12سیلندر با آرایش خورجینی و حجم6لیتر با قدرت661 اسب بخار است. هرکدام از این مدل ها برای خود داستان مفصلی دارد، که محدودیت صفحه این اجازه را نمی دهد تا شاهنامه ی کلاسSL را بیان کنیم. پس به همین چند سطر بسنده می کنیم.

 


 

 

 

 


 

   قایق لوکس اما بسیار سریع
 


بازکردن درهایSL و وارد شدن به کابین آن، همانند سوار شدن برروی یک قایق لوکس تندرو است. برروی پارکابی ها نیزAMG حک شده تا از همان ابتدا همه چیز را برای راننده و سرنشین مشخص کند. تودوزی مشکی کابین کاملاً با رنگ بدنه هماهنگ است. بخشی از تودری​ها و کنسول با فیبرکربن نقره ای پوشانده شده اند که با رینگ ها و جلو پنجره این رنگ بندی هماهنگ است. صندلی هایSL-Night Edition فرق چندانی با مدل های استاندارد ندارد، اما طرح و دوخت آنها متفاوت و سنگین تر است. عبارت Night Edition برروی هر دو صندلی نقش بسته است. تمام رنگ​بندی کابین به غیر از کنسول و بخشی از تودری ها مشکی است و کاملاً یک رانندگی اسپرت و مخوف را برایتان همراه دارد، به​خصوص آنکه اگر با این خودرو در شب رانندگی نمایید صدای مهیب و کمی گوشخراش سیستم اگزوز و رنگ مشکی مات بدنه، همگان را متحیر خواهد ساخت.

 


 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جهانی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
تبلیغات
جهت درج تبلیغات و دریافت هزینه های تبلیغات ، بنر خود را به ایمیل ما ارسال کنید ali_jahani77@yahoo.com
تبلیغات متنی
هزینه : 20000 ریال برای یک ماه
جهت درج تبلیغات متنی ، متن و لینک خود را به ایمیل ما ارسال کنید
ali_jahani77@yahoo.com
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 98
بازدید ماه : 2054
بازدید کل : 104967
تعداد مطالب : 1236
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

نمایش وضعیت در یاهو